20110303

Pjuh vilken morgon jag fick. Vaknade innan klockan ringde och kände mig för första gången på väldigt länge lite pigg. Gick upp, tvättade håret och åt en frukost i lugn och ro. Klädde på mig dagens kläder och borstade tänderna. Stoppade ner matlådan i en påse och tittar sedan på klockan och ser till min förskräckelse att den rusat iväg. Jag slänger på mig jacka och skor och går mot spårvagnshållplatsen. Då ser jag spårvagnen komma och tänker att om jag springer så hinner jag. Då åker mobilen ut fickan och jag får springa tillbaka och hämta den och missar spårvagnen preeecis. Tittar på tidtabellen och ser att en ny kommer om 5 minuter. Lugnt tänker jag och väntar snällt. Då är den sen ett par minuter och jag missar bussen som går från Frölunda Torg med en minut. Ingen skada skedd egentligen för en ny buss (annat nummer bara) gick åtta minuter senare. Men jag stressade i onödann och jag fick repor i mobilen. Jag som skulle stressa mindre nu för att slippa värken. Imorgon ska jag hålla lite mer koll på klockan och inte sitta och slöa så vid frukostbordet.

Nu är jag i alla fall på jobbet och var faktiskt här först. Ingen fara egentligen om jag inte skulle vara här till åtta då vi har flex men endå när man planerar en viss rutt så... Tråkigt med mobilen också. Aja värre saker har ju hänt.

Idag blir det jobb fram till fyra och sedan hem till mamma och pappa för att ta en promenad med Bamse (vovven) då båda jobbar sent. Ikväll bjuder M på middag och igår bjöd mamma och pappa på middag (köttsoppa) så jag softar i soffan ikväll också.

Ha en fin torsdag allihop!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0