20100927

God morgon sötnosar!

Jag som tänkt blogga ikapp mig i helgen. Det blev inget alls med det ju.
Vi börja med att gratta min fina vän Helén. Hon fyllde 25 år igår. Grattis igen hjärtat!

Helgen har varit jättefin. Den började på fredag eftermiddag med tv-spel och massa skratt tillsammans med älsklingen. Efter det åt vi god mat, kikade lite tv och hoppade i säng strax efter tio.

M åkte iväg strax innan fem på lördagsmorgonen och jag tog mig sovmorgon till runt nio. Satte på en film och åt frukost och sedan gick jag bort till mamma och pappa i regnet. Sedan blev det en hel del shopping resten av för- och eftermiddagen. Lovar att bli bätte med foton så ni får se mina fina fynd. Är jättenöjd. Börjar ju ta form en höstgarderob hos mig nu. Finns ju lite från förra året också så ska ta en rensning i garderoben snart. Tänkte jag skulle sälja bort lite kläder också som jag aldrig använder. Känns ju rätt meningslöst att ha dem liggandes bara.
När vi kom hem igen åt vi sen lunch och kikade på semifinalen i Wordcup mellan Frankrike och Rumänien. Ett glas vin senare drog jag mig hemåt för att plocka ordning och börja med maten. M var hemma igen vid halv åtta och strax efter åtta kom Johanna och Jonas över. Blev en väldigt trevlig kväll som bestod av thaimat, bowling och två sällskapsspel om män och kvinnor. Intressant. Kom i söng runt tre.

På söndagen blev det en sovmorgon för både mig och M. Välbehövligt. Var iväg en sväng med mamma och pappa igen medan M fortsatte sova. När eftermiddagen kom var det dags för seriepremiär med Sporttjejerna. Motståndet var Stenungsund. Det blev för tufft och de vann med 15-13. Jäkligt tråkigt. Vi tappade lite för mycket i början. Så jäkla tråkigt. Jag hatar verkligen att förlora. Speciellt med så lite.
När vi kom hem blev det Bingo och fika med M´s mamma och mormor. Både jag och svärmor vann. 100:- till henne och en ny lott till mig (värde 50:-).
Irene Huss och lite mys och sedan hoppade vi i säng.

Måndag igen och en ny vecka ligger framför mig. Spännande. Får se vad som händer.

Nu blev det lite långt här men jag hoppas ni tycker de är okej.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0