20101126

Hej mitt vinterland nu är du här...
Snö och vitt utanför fönstret och ett par minusgrader förstås. Mysigt. Det får gärna stanna såhär nu fram till jul. Inte bli mindre och inte bli mer. Risken finns, om det blir mer snö, att jag inte kommer till Stockholm. Och det vill jag verkligen.

I onsdags åkte jag, mamma och pappa ut till Tjörn för att gratulera älskade syster på hennes 20 årsdag. Helt galet att hon är så stor. Var inte längesedan hon var en liten flicka.
Av mamma och pappa fick hon ett guldhalsband, Bismark och blomma. Av mig fick hon en "Me to you" nalle, rosor och en spa dag.
Av Michael fick hon trisslotter och vann 25 kronor. Av hennes kille fick hon en ny skrivare och en webcamera. Sedan var det lite blommor och annat smått och gått.
Hon bjöd på pastasallad med kyckling och bacon och till efterrätt fick vi god tårta och kakor.

Igår, torsdags fyllde Michaels mormor 73 år så då var vi där på kvällen. Hon fick en hel hög med lotter av oss och lyckades skrapa fram 25*2 två gånger. En hundralapp är aldrig fel.
När vi kom hem blev det mys i soffan och sedan i säng.

Idag är det fredag och det kunde inte komma mer rätt. Är trött och känner mig fortfarande sliten i kroppen, ryggen gör lite ont fortfarande men försöker få den bra inför morgondagen då vi har match igen. Borde jag vara med egentligen... Vi får se under dagen.
Kvällen spenderas ensam. Michael ska iväg på bowling och fest. Jag är bjuden till festen men väljer nog att hoppa de för ett par timmar i soffan. Tänkte börja stöka fram julen också. Tycker det är mysigt att få upp ett par tomtar till advent.
 Förra julen

Vad gör ni idag?

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0